Zoekmachine Optimalisatie

Zoekmachine Optimalisatie van je website  begint met On-Page optimalisatie. Dit zijn de zaken die je zelf direct op je eigen website kunt verbeteren.

Voorbeelden van On-Page optimalisatie zijn:

  • Verbeteren van de pagina titels voor de zoekmachine’s en bezoekers
  • Gebruiken en optimaliseren van Meta Descriptions
  • Laadtijd van de site verbeteren
  • Gebruiken van Social Media widgets en link mogelijkheden aanbieden
  • Afbeeldingen gebruik verbeteren met snellere laadtijd, betere naamgeving en alt tags
  • Tags gebruiken om het onderwerp van de site duidelijker te maken.

Naast deze zaken is het nodig om Backlinks te krijgen, links die met de juiste woorden vanaf andere site naar jouw website of een speciale pagina linken.

In een aantal gevallen kan het zijn dat de hele structuur van de site veranderd moet worden of zelfs het uiterlijk van de site.

Het veranderen van het uiterlijk kan een optie zijn om de website een professionelere uitstraling te geven of om het gebruik van de oude frames techniek te verwijderen.

Oude websites kunnen omgezet worden naar nieuwe technieken en geimporteerd worden in een content management system zoals WordPress om ze beter te ontsluiten voor zoekmachine robots. Welk systeem ik daarvoor aanbeveel is afhankelijk van het doel en de functie van de site.

Daarnaast kunnen we kijken of het voor jou en je website een optie is om met een blog beginnen of niet.
Niet voor ieder onderwerp of website is een blog een mogelijkheid of gewenst. En misschien is bloggen wel helemaal niet voor jou of je organisatie.

Je ziet er zijn veel aspecten die bij zoekmachine optimalisatie bij elkaar komen en ze moeten ook nog goed samenwerken voor het beste resultaat.

Meer weten over zoekmachine optimalisatie mogelijkheden voor jouw website? Gebruik dan het contact formulier.